19 Nisan 2009 Pazar

Balina Sevgilim, Maymun Aşkım

Üniversitede okurken kiz arkadaşlarimdan birine "balinam benim" derdim. Hayir, dev gibi olduğundan degil. Dev balinalar gibi sessiz, kendi halinde, yaninda kendini guvende hissettiren bir havasi oldugu ve ayrica balinalari da cok sevdiğimden dolayi oyle diyordum.

O ise ilk baslarda bozuluyordu ve kızıyordu ama sonralari baskalarinin yaninda soylemedigim surece kızmaz oldu.

Insanlar sevdiklerine sevdigi canli veya cansiz nesnelerin adini verirken aslinda farkinda olmadan hep sadece herkesin sevdigi seyleri buluyorlar. Papatya, Gul, Kelebek, Bebek, Kumru vs..

Mesela hamsiye neredeyse tapan biri sevgilisinin babasina "kiziniz da hamsi gibi, cok istiyorum onu" demez. Ya da Murat 124 hastasi biri kiz arkadasina "gel sana bi balans ayari cekeyim 124'um benim" demediği gibi..
Geyik olsun diye soyleyenlerden bahsetmiyorum tabi.

Peki ya bazilarinin soyledigi gibi maymundan gelseydik?

Birbirimize "maymun aşkım" , "maymun suratlı kocacım" , "maymuncuk ninem benim" diyebilirmiydik acaba?

Darwin hic bir zaman insanlar maymundan gelmistir diye bir laf etmedigi halde yillardir sanki boyle bir iddaada bulunan varmis gibi ortaligi yikan, hic konusu olmadigi zamanlarda bile daha evrim'in e'sini soyledigin saniyede "sen maymundan geldiysen bilmem ama benim atam o kıllı sey olamaz" diyenler var..

Ey insanoglu denen yaratıgın numunelerinden bazilari; maymundan gelsen ne olacak, çiyandan gelsen ne olacak? Soğan kökünden bitsen ne olacak, kurbaga bokundan türesen ne olacak?

Insansan insan olabiliyor musun sen ona bak.. O begenmedigin kıllı Maymun maymunluğuna, kurbağa kurbağalına aynen hic bir kıvırtma yapmadan devam ediyor.. Senden de benden de daha adam gibi adam onlar.

1 yorum:

  1. DARWINE INANMAK KADAR SACMA BISEY OLAMAZ!!! HERSEYI KIMIN YARATTIGI BELLIDIR!!!

    YanıtlaSil